Onze baan

IJsclub Joviaal beschikt over een eigen ijsbaan gelegen aan de Middelkampseweg te Gameren. Deze baan is in het najaar van 2012 nieuw aangelegd. De ijsbaan heeft officiele KNSB afmetingen en heeft een lengte van 333 meter. In de wintermaanden van november tot april staat er ongeveer 35 cm water in baan zodat bij een vorstperiode de baan direct dicht kan vriezen. Na april laten we de baan leeglopen zodat het land in de zomer droogligt. Zodra er genoeg ijs ligt (ongeveer 8cm) zal het bestuur de nodige voorzieningen treffen en de baan openen. Tijdens een vorstperiode houden we u via de nieuwsberichten op deze website op de hoogte over de status van baan.

Huisregels:

1)  Het betreden van de ijsbaan gebeurd op eigen risico. De ijsvereniging doet er alles aan om de veiligheid  van de schaatsers en aanwezige te waarborgen, maar kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig letsel opgedaan op of rond de ijsbaan.

2) In alle gevallen dienen de aanwijzingen van het bestuur  te worden opgevolgd.

3) De ijsvereniging is niet verantwoordelijk of aansprakelijk  voor diefstal, beschadiging of vermissing  van uw spullen.

4) Het is verboden om glaswerk buiten de kantine of op de ijsbaan te hebben. Ook is het niet toegestaan om bier of sterke drank zelf mee te nemen en op de ijsbaan te nuttigen,aan personen onder de 16 jaar wordt geen alcohol verkocht. Legitimatie verplicht

5) Voor de veiligheid tijdens het schaatsen raden wij u aan om beschermde kledingstukken te gebruiken. Handschoenen zijn verplicht  (i.v.m voorkomen van hand en vingerletsel bij valpartijen: schaatsen zijn scherp)

6) Probeer zoveel mogelijk rekening te houden met andere schaatsers, geef elkaar de ruimte en schaats op de buitenbaan altijd linksom, tegen de wijzers van de klok in.

7) Het is verboden om op de buitenbaan te sleeën, dit in verband met de hardrijders.

8) Afval graag in de hiervoor bestemde vuilnisbakken.

9) Geen honden op de baan en in de kantine.

10) Verhinder het vegen van de baan niet en blijf altijd uit de buurt van het veegmachine.

11) Waartoe dit reglement niet is voorzien dan zijn de hiervoor  genoemde aanwijzingen van  het bestuur beslissend bepalend

12) Bij overtreding van dit reglement is het bestuur, dan wel door hen aan te wijzen personen  bevoegd om de overtredende personen de toegang van de ijsbaan te ontzeggen.

13) Ten alle tijde is een bestuurslid aanwezig tijdens openingsuren ijsbaan. Bestuur zal altijd herkenbaar zijn door middel van de door hen gedragen kleding.

Veel Schaatsplezier namens het  bestuur  ijsclub Joviaal.